tisdag 27 oktober 2009

Kul upptaktskväll och minnen av en tuff debut

Vilken bra start på dagen det blev. 5 km på 30 minuter får duga. Igår firade jag den ljusa morgonen med att springa hela milen.

Igår hade vi upptakt inför nästa mandatperiod och många nyrekryterade var på plats. Det var en jättetrevlig kväll och jag ser med tillförsikt på framtiden. Det är helt enkelt KUL med politik. Det hadlar inte bara om att ta ansvar, spela roll, engagera sig, det är också roligt.

Satt och hittade gamla artiklar. Minns min debut som ledamot i Kommunfullmäktige där jag fick ganska bra genomslag i media. Kom att tänka på den debuten i och med att vi moderater träffades igår. Jag gav helt enkel förre detta kommunalrådet en känga första gången jag stod i talarstolen i Fullmäktige. Tillråga på allt var jag vid det tillfället höggravid, trött och hes...

Med tanke på hur trevligt vi hade igår finns det gott hopp om framtiden. Vi är många goda budbärare och positivt "kaxiga" företrädare som är beredda att ta på oss ansvar för skattebetalarnas pengar.

Utdrag ur artikeln från Blt från 2006
"Till slut fick Camilla Brunsberg (m) nog av debatten med före detta kommunalrådet Mats Johansson (s). - Jag vill inte bli uppläxad av dig.

Camilla Brunsberg (m) tyckte inte om Mats Johanssons (s) ton när han krävde besked.
De båda debattörerna hamnade i en tuff ordväxling. Mats Johansson krävde besked Han var inte nöjd med svaren. Hon var inte nöjd med tonen.Efter debatten fick hon emellertid en ursäkt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar