tisdag 1 september 2009

BÖRJA BLOGGA

Håller på att lägga upp min blog. Kolla in "om mig", jag tror att det börjar bli riktigt bra. I högra spalten kan du följa diverse projekt och reflektioner, familj, idrotts- och fritidsämnden mm. På denna sidan tänkte jag börja blogga dagligdags och skriva om det mesta, men framförallt mina tankar kring det som händer i vår kommun, och i synnerhet mina reflektioner kring politiken.

I dessa tider börjar vår kommunpolitik bli känd i riksmedia. När man börjar prata om vår budget på p1 har det gått ganska långt. Skiljelinjerna våra budgetar emellan var minimala och skillnaderna berörde främst löneutvecklingen, en fråga som vi inte ens "äger" och själva styr över, eftersom vi är beroende av centrala avtal. Dessutom har vi ingen inflation...och för denna lilla skiljelinje, som ingen utav oss kommunpolitiker kan påverka blir det politiska kaos och storm tom i riksmedia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar